2011. október 20., csütörtök

Cirill írás

Az én korosztályom még ismeri az oroszból - hiszen kötelező volt tanulnunk - a cirill betűket. Emlékszem, az oroszt nem nagyon szerettem, de az írásukat már akkor gyönyörűnek tartottam és nagy kedvvel gyakoroltam. Később aztán családi kötelék is keletkezett, melynek során megismertem egy másik cirill betűs nyelvet is.
E kapocs révén készítettem most nagylányomnak egy nevével hímzett párnát - ezúttal cirill betűkkel.

Az hímzés alapanyagát kávéval festettem, a barna hímzőfonal és csipke az okkeres-sárga mintás anyaggal párosítva kellemesen régies hangulatot áraszt, amit különösen kedvelek. Ha ránézek, máris magam elé képzelem az ortodox templomok ikonosztázait, félhomályát, a sok-sok pislákoló gyertya fényét és a fantasztikus tömjénillatot.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése